عکّاسخانۀ نصفه نیمه
نصفه نیمه های عکاسی برای همه
20
نویسنده: متین کاشانی فرید - جمعه ۱٩ آذر ۱۳۸٩

تصاویری که به زیبایی فوکوس شده اند و تمام جزئیات در آن ها نمایان است؛ این همان خصیصۀ مطلوبِ همۀ ما برایِ اکثر شات هایمان می باشد.

با این وجود گاهی اوقات رها کردنِ سوژۀ اصلی و یا حتی کلِّ تصویر به حالت تار و محو، می تواند تصاویری خلاقانه و تکان دهنده بیافریند.

برای آزمودنِ این حالت، دو روش وجود دارد:

 

  1. می توانید روی یکی از اجزای تصویر که اهمیت چندانی ندارد، فوکوس کنید. (برای این کار از دیافراگم باز که عمق میدان کمی به عقب و جلوی نقطۀ فوکوس شده می دهد استفاده کنید.)
  2. راه دوم این است که کل تصویر را در حالت خارج از فوکوس قرار دهید، ولی دقت کنید که فوکوس مناسبی برای عقب یا جلوی تصویری که می گیرید داشته باشید. (فضای عقب تر یا جلوتر کادرِ شما، که در تصویر ثبت نمی شود.) برای این منظور احتمالأ باید دوربین را روی حالت manual قرار دهید چون در غیر این صورت دوربین به دنبال نقطه ای برای فوکوس کردن می گردد.

 

راه حل دوم نیاز به کمی تجربه دارد. باید اجسام را از حالت فوکوس خارج کنید اما نه به حدی که ماهیت آن ها شناخته نشوند. کلید اصلی همین است که اجسام به قدری خارج از فوکوس باشند تا شناخته شوند و یک حالت رویایی شگفت انگیز را القاء کنند...

منبع: digital photography school /ترجمه: متین کاشانی فرید♥

♥عکس های زیر از منبع!♥

.

مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :